آمار دوچرخه سواری در کشورها

۱۲ بازديد

 دوچرخه در قرن نوزدهم معرفی شد و از آن زمان تاکنون برای مصارف متعددی استفاده می‌شود.

 در ایالات متحده آمریکا مردم از دوچرخه‌سواری برای تناسب اندام و سلامتی استفاده می‌کنند اما در چین یا سایر کشورها بیش‌تر برای امور حمل و نقل کاربرد دارد.

در برخی از کشور ها دوچرخه محبوبیت خاصی را دارد که در ادامه 10 کشور با بالاترین محبوبیت دوچرخه را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

هلند: به کشور دوچرخه‌سواران معروف است حدود 99.1٪ به ازای تعداد کل دوچرخه‌‌ها به جمعیت کل کشور می‌باشد. در هلند 27 درصد از کل جابجایی‌ها و 25 درصد از رفت و آمدها به محل کار با دوچرخه انجام می‌شود و میانگین مسافت دوچرخه‌سواری برای هر نفر در روز حدود 2.5 کیلومتر می‌باشد.

 

دانمارک: آمار تعداد دوچرخه‌ها به کل جمعیت در دانمارک بیش از 80٪ است. 18 درصد از تمام ترددها با این وسیله انجام می‌شود و میانگین مسافت روزانه طی شده برای هر نفر با دوچرخه 1.6 کیلومتر است

 

آلمان: آمار کل دوچرخه در آلمان در حدود 75.8٪ است و بیش از 9 درصد از تمام سفرها با این وسیله انجام می‌شود. دوچرخه‌ در فرهنگ آلمان ریشه دوانده و میانگین مسافت دوچرخه‌سواری به ازای هر نفر 0.9 کیلومتر در روز می‌باشد.

 

سوئد: آمار در سوئد حدود 63.7٪ نسبت به جمعیت کل می‌باشد. در سوئد 9 درصد تمام حمل و نقل‌ها با آن انجام می‌شود و میانگین مسافت دوچرخه‌سواری برای هر نفر در روز 0.7 کیلومتر است. دوچرخه در خانواده‌های سوئدی یک وسیله ضروری مانند تلویزیون و حتی ارزشمندتر از آن می‌باشد. گاها خانواده‌ها چندین مدل مختلف دوچرخه دارند.

 

نروژ: نسبت تعداد دوچرخه به کل جمعیت این کشور 60.7٪ بوده و 4 درصد از تمام رفت و آمدها با این وسیله انجام می‌شود.

 

فنلاند: 9 درصد تمام آمد و شدها با این وسیله محبوب صورت می‌گیرد. میانگین مسافت سواری به ازای هر ساکن فنلاند در روز 0.7 کیلومتر می‌باشد.


ژاپن: نسبت دوچرخه به جمعیت در ژاپن بیش از 57٪ بوده و 15 درصد از حمل و نقل به محل کار با دوچرخه انجام می‌شود. مطابق آمار در ژاپن سالانه بیش از 10 میلیون دستگاه دوچرخه فروخته می‌شود


سوئیس: تعداد دوچرخه به نسبت جمعیت در سوئیس نسبتی بیش از 49٪ می‌باشد. 5 درصد از کل جابجایی‌ها و 10 درصد از حمل و نقل به محل کار در این کشور با این وسیله انجام می‌شود. سوئیس به کشور دوچرخه‌سوارها معروف می‌باشد


بلژیک: در این کشور نیز نسبت تقریبی دوچرخه به جمعیت 48٪ می‌باشد. 8 درصد از تمام ترددها با این وسیله انجام می‌گیرد. میانگین مسافت دوچرخه‌سواری برای هر نفر در روز 0.9 کیلومتر بوده و به عنوان یک ورزش ملی برای مردم این کشور شناخته شده است.


چین: این کشور بیش از 500 میلیون دوچرخه در خود جای داده و نسبتی در حدود 37٪ کل جمعیت آن می‌باشد. 60 درصد از دوچرخه‌سواران محلی شانگهای، پرجمعیت‌ترین شهر چین هر روز برای سرکار رفتن رکاب می‌زنند؛ این شهر میزبان حدود 10 میلیون دوچرخه می‌باشد.


متاسفانه در کشورمان ایران میانگین سهم سفر با دوچرخه زیر یک درصد است و این سهم در کشورهای دیگر به ۴۰ درصد می‌رسد. امید است با فرهنگ سازی و فراهم کردن شرایط مناسب برای دوچرخه سواری این آمار رو به افزایش باشد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.